Sunday 18 December 2011

apa itu rindu? :)


 by : miss violet

 memang ramai orang yang cakap pasal rindu ni kan. tapi rindu tu apa ya? apa yang dimaksudkan rindu? rindu serindu-rindunya tu apa? haha.

okeyh, mengikut kamus dewan edisi keempat (yang cover ane maroon ue :p) , rindu ialah perasaan ingin benar akan sesuatu atau berjumpa seseorang. tetapi kawan-kawan, sebenarnya rindu tu lebih dari ni. rindu tu satu perasaan halus yang hadir dalam diri kita apabila kita berjauhan dengan orang yang kita cintai, sayangi. xkira la boyfriend ke, mak ayah, siblings atau kawan2. rindu tu jugakla yang membuatkan ramai orang giler bayang dan sasau. :P

sebenarnya hari ni saya rasa rindu gile dengan mr.vanilla tu. nie kire rindu-serindu2nya la nie. semua nie salah mr vanilla tu yang selalu pergi merayau-rayau jauh2 tanpa saya. uwaaa~ bengangnye saye. gara-gara rindu nie la bantal saye selalu basah malam-malam.

banyak cara sebenarnye saya buat untuk hilangkan rasa rindu saya kt budak kecik tu. antaranya :

- saya akan bace semula semua msj dye. msg dye setahun lepas pown akan dibaca semula. tapi bila da bace sume msg dye, terasa nak ulang balek jek zaman2 dulu. okeyh, maken rindula~

- saya akan tengok gambar dye dengan perasaan penuh kasih sayang. kurang siket kot rindu kat budak kecik tu bile tengok macam2 aksi dye kt dpn kamera nie :) 

-  lepas tu, law masa baring-baring atas katel ue, saya akan ngadu kat teddy bear saye betapa 'kejamnye' dye sebab buat saye rindu. ecehh~

- lastly , saye akan bukak youtube tu dan nyanyi lagu2 yang berunsurkan rindu. macam semalam, saya dengan penuh perasaan mendendangkan lagu ' here without u' and 'wish u were here'. yeahh~ rasa puas giler.

okeyh, nie jek kot yang saya buat untuk kurangkan rindu kat budak kecik ue. takde benda2 yang ekstrem macam toreh tangan dan sebagainya. =P

No comments:

Post a Comment